Ge mig en ledtråd.

För ett antal år sedan, jag skulle gissa på kanske 8-9 år sedan var jag på födelsedagskalas hos min vän Linn, hon fyllde kanske 10 eller 11. I alla fall så var det alltid skattjakt på hennes kalas, skatten var självklart godiset, alla gäster samarbetade under letandet, vi fick en ledtråd som ledde oss till nästa ledtråd och nästa och nästa och slutligen till Skatten. Det här var alltid det alla såg fram emot på kalasen "SKATTJAKTEN" och självklart var det kul att se när hon öppnade alla paket...
I alla fall, under skattjakten för 8-9 år sedan så var jag förmodligen lika klantig som nu, jag sprang in i en kamin, en platta som kaminen står på var lös. Jag kommer i håg smärtan då det kändes som att lilltån gick av dock bröts bara nageln upp och blodet sprutade.
Det jag vill komma fram till är att min lilltå aldrig blivit sig lik efter det, den har i princip ingen nagel som sitter fast. Det är inte så hemskt som det låter men jag kom att tänka på det nu när jag sitter barfota och ser på min äckliga tå. Det jag minns också är att det tog några år innan de skruvade fast den plattan...

Varför har vi inte skattjakt längre på fester? Det var så spännande och den som listade ut ledtrådarna fick alltid massor med creds och den som hittade godiset blev hyllad resten av kvällen.

Den 8:e september åker jag och Linn med tåg och upptäcker lite av Europa, tre veckor kommer vi vara på resande fot och om allt går vägen är vi hemma den 1:a oktober, det återstår att se. Jag kan för övrigt inte sluta längta dit.
Resplan: HEM - Paris - Barcelona - Venedig - Split - Prag - Munchen - HEM.
Vi kommer byta tåg i många andra städer också, men de stoppen lär mest tillbringas på tågstationer.

Adjö

Kommentarer
Postat av: terezu

Hallå, anordna skattjakt på din gård den 14:e?? :D Göm en vinflaska eller nåt. Höhö. Fast godis funkar också.

2010-08-03 @ 19:57:27
URL: http://terezu.se
Postat av: maria

haha, tanken slog mig faktiskt. vi får se.

2010-08-03 @ 20:44:46
Postat av: Linn

You were right, jag gillade det ;) tur kaminen är borttagen nu då...

2010-08-03 @ 20:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0