Söndag

Okej, uppdateringen i bloggen är värdelös, den är ännu sämre min handskrivna dagbok tyvär, ska ta itu med den efter detta.
Det har slutat regna och har varit bra nu i fyra dagar! Nöjd! Har inte gjort mycket, hängt på stranden, promenerat, var på en konsert på en pub i Wollongong, "The Brewery" heter stället, tjusigt med bland annat derar eget öl, chill ställe, dit kommer vi återvända. Efter det var vi på retro-night på en klubb, jävlar vad roligt det var! Härligt folk, underbar musik och allt, hade superfun! Var inte hemma förrän vid fyra på morgonen så fredagen blev seg.
Vi satte upp en annons på några anslagstavlor här om att vi kan barnvakta och husvakta m.m. Guess what, det tgick en dag innan någon ringde. Coolt! Ett irländskt par som var här på bröllop behövde barnvakt åt deras två barn, sedan visade sig att kvinnan hade en kusin som även hon behövde barnvakt. Super! Vi tog varsin sittning, jag hade tre barn - 10 månader, 2 år och 4 år. Det låter tufft, men de var helt underbara, sa till när de skulle sova, läsa, borsta tänder etc. Babyn somnade på några blinkningar och sedan var det bara att vänta. Film och läsning blev det för min del. Det var under gårkväll dvs lördag. Föräldrarna kom hem vid tre, riktigt trevliga och härliga, stannade en stund extra och pratade bara. Det bästa av allt var 100 dollar var dvs ca 700 spänn!!! De gjorde sig bra i min nya plånbok!
Hoppas på mer småjobb snart! I alla fall så var vi inte hemme förrän vid fyra imorse så det blev en seg morgon även idag, lyxfrukost, HIMYM - chill. Senare springtur i värmen, jobbigt men det gick oväntat bra ändå. Dock är eksemen tillbaka...
I går gick vi upp tidigt i tron om att vi skulle hänga med och shoppa, men det blev fullt i bilen så vi blev hemma. Skönt, vi städade vårt rum och hade intervallträning med boxningssäcken och styrkeövningen. 5 min städning, 5 min träning. Crazy! Lite träningsvärk i dag kan jag erkänna. Men jäklar vilken bra strategi!
Just nu är Elin och jobbar, jag ska ta beslut om hur jag ska resa efter jul ganska snart, skriva dagbok, ta reda på tvätt, diska och senare skypa när ni hemma har vaknat till liv.
Morning, have a nice day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0