när du minst anar det.

Jag befinner mig just nu på mitt arbete, har rast för tillfället, för övrigt så känns det som rast hela dagarna då jag arbetar på en förskola.

Sommaren har kommit i gång, jag har varit ledig i tre och en halv vecka varav två av dem var såkallad semester och resten var jag sjukskriven. Varför? Midsommar firades självklart hemma med alla grannar och alkohol, var även och tittade på några får i en hage, då var olyckan framme eller min egen klantighet kanske är lämpligare att skriva. Jag trodde jag skulle kunna saxa över ett stängsel, men misslyckades totalt vilket resulterade i ett rejält vrickat knä, kryckor och sjukskrivning. Men det var uppenbarligen en rolig syn eftersom min bror vek sig av skratt.

Festivalveckorna blev ej som planerat, Hultsfred ställdes in, vi åkte till en solig Ö utanför Uppsala i stället, solade, badade och cyklade tills ryggarna kröktes. Sedan vidare till Arvikafestivalen, härlig festival förutom campingplatsen och regnet.
Men vi guppade glatt runt i gyttjefloden utanför vårt tält på våra liggunderlag med varsin paraplydrink i handen och njöt av urindoften.

Robyn och Donkeyboy var bäst på hela festivalen! Babyshambles var bara höga...

På fredag börjar Östersunds årliga händelse, nämligen Krogstråket och senare nästa vecka drar självaste Storsjöyran i gång, kommer bli riktigt kul som vanligt.

Just det, eftersom jag och min vän Cecilia fyller 20 i höstmörkret så drar vi en en grym gårdsfest under sommartid i stället. Ni som känner att ni bör närvara ska även göra det.
Klockan 12.00 den 14:e Augusti börjar kalaset, droppa in när det passar.
Vin, en tänd grill och potatissallad kommer att bjudas på.
Plats: Kroksgård, Dvärsätt

Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0