stråk.

Helgen ägnades helt åt stråket, riktigt kul var det.
Det hände en lite weird grej på vägen hem under lördagnatt, jag och Maja valde att promenera med cyklarna denna gång för att dels minska risken att köra åt helvete och dels för att undvika det som hände sist, då vi faktist blev stoppade av polisen när vi cyklade inte helt nyktra. Dock gick det bra den gången.

Anyhow, vi gick denna gång, jag lämnade Maja hemma hos henne ca en kilometer innan mig.
Jag gick alltså sista biten själv, trodde jag... Gick i min takt och filosoferade för mig själv. Av en slump vände jag huvudet bakåt och ser en människa ca 2 meter bakom mig, han hade alltså obemärkt kommit så nära. Antingen hade han smugit eller så var jag för okoncentrerad och kanske för onykter för att märka något, you´ll never know.

När nu denna människa såg att jag såg honom säger han "Tjena" med en väsande ton. Jag blev i princip skräckslagen och rent reflexmässigt slänger jag mig på cykeln och trampar för mitt liv hem, springer upp i trappuppgången och skyndar mig in.

Dagen efter började jag fundera på vad jag egentligen höll på med, den här människan kunde ju varit en trevlig eller till och med någon man kanske känner. Dock tog jag det säkra före det osäkra, det var förmodligen värt det. Men sen började jag fantisera ihop bilder av att jag hade kunnat ramla precis framför honom på väg upp på cykeln eller liknande, då blev situationen helt plötsligt ganska komisk.
Han måste tyckt att jag var något jäkla psykfall.

Just det, jag köpte ett par nya All Stars i går också, halva priset, vilken jäkla prisjägare jag är och vilket jäkla kap sen. Hittade ungefär fem par andra skor också som jag kunde se sitta riktigt fint på mina fötter, tur kanske är att jag är aningen snål, annars skulle min skofetisch förmodligen gått över styr vid det här laget.

14:e Augusti!

Adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0