första advent va?

Här är klockan halvsju på kvällen och de flesta hemma har nog inte ens stigit upp. Anyhow, jag har det bra, har varit ute tre dagar i rad nu, träffat massor med roliga människor!

Fortfarande trött, jetlag kombinerat med värme och ledighet antar jag, sovit några timmar på eftermiddagarna. Idag har det regnat så har bara legat i soffan och kollat på How I met your mother, inte helt dumt.

Nu har det slutat regnet och jag hör papegojorna kvittra runt hörnet, crazy, alla möjliga sorters papegojor här. Har inte lyckats få någon bra bild på någon än. Har inte fotat så mycket alls än faktiskt, men det kommer.

Tänkte lägga upp några bilder på hur det här lilla samhället ser ut.
Adjö.

Detta är alltså, staden/byn som jag är i, ganska litet med mycket vacker natur runt omkring.
Gerringong, stranden och kullarna.

Åkte på en tur till några fina utkiksplatser.
Åkte en sväng i torsdags, till några fina utkiksplatser, ville se kängurur men var för tidigt på dagen för att de skulle vara framme. Jag ska åka en kväll i stället.
Så här ser det ut bakom staden så att säga, landet med andra ord, ungefär som hemma. En liten stad och bara ett stenkast bort så kommer man till landsorten.

Vi var på en jul fest igår med rotaryklubben här. Den hölls på en vingård där vi smakade lite olika viner, fick en god lunch m.m. Köpte med oss två likörer hem.
Elin
I går var vi på ett christmas party med rotaryklubben här, var på en vingård.
Vi fick en god lunch och sedan satt vi och smakade lite olika viner, köpte med oss två likörer hem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0