Gerringong - Australia

Anlände klockan halvåtta imorse, Australiensk tid dvs tio timmar före Sverige. En lång och tröttsam resa men det känns skönt att vara här.

Flyg från Arlanda till Peking i 7,5 timmar
Väntan på Pekings flygplats i 7 timmar
Flyg från Peking till Sydney i 12 timmar.

Eftersom dygnet blir lite omvänt  så var jag riktigt trött i Peking igår, men kämpade för att hålla mig vaken så jag skulle sova på planet. Mamma vara orolig att jag skulle somna på flygplatsen och missa planet, Crazy. Somnade i alla fall inte, jag har hållt mig vaken med Harry Potter. Det var ljuvligt att stiga på planet till Sydney där jag fick två sittplatser för mig själv. Jag somnade innan mat hann komma men vaknade i samma ögonblick som den passerade så fick i mig lite mat i alla fall. Sedan var det kört, belysningen dämpades i planet och jag somnade ikurad i filtarna som man får liggandes över båda sätena.
Sov 6 timmar i sträck, vaknade och insåg att vi redan flugit halvvägs, somnade om och sov ytterligare två timmar. Det var skönt!

Anyhow, kom fram till Sydney och tog mig igenom tullen och allt, väntade länge på min väska som jag nästan började tro tappats bort. Men till slut kom den. Jag kom ut i ankomshallen och möter Elin och Ashleigh som kommit för att hämta mig. UNDERBAR KÄNSLA! Äntligen är jag här. Efter 2 timmars bilfärd, massor att prata om och lite runtkörning för att visa lite så var vi framme i Gerringong och hos familjen där Elin bor och numera jag också.

Härlig familj, alla är supertrevliga. Vi gick ut i den lilla med MYCKET vackra stan Gerringong, jag fixade bankkonto och ett australiensk sim-kort till mobilen. Blir lite billigare så. Elin har visat mig staden och stranden och fish-shopen. Gick även hem till en annan familj där hon bodde förut och hälsade. Alla är sjukt trevliga och snälla!

Nu sitter jag på rummet, som familjen Prosser har fixat bara för Elin och hennes vänner som kommer från Sverige, antar att det ska användas som gästrum senare och så. Jag ska ta en liten middagsvila, känner mig lite trött, packa upp väskan känns också som en bra idé.

Just det, det är sommar och varmt här!
Miss you

Kommentarer
Postat av: Ida

Inte alls avundsjuk!! okej då.. faktiskt väldigt avundsjuk. Ska bli spännande att höra vad du hittar på för kul där borta :) Ha det jättebra vännen <3

2010-11-24 @ 09:48:13
URL: http://lailonn.blogg.se/
Postat av: Louise

aah fan vad nice! Hoppas du har det jättebra där! Hälsa Darren om du skulle träffa honom.. ^^

2010-11-24 @ 12:11:00
URL: http://frankigor.blogg.se/
Postat av: Maria

Svar Lollo: Om jag ser honom ska jag kidnappa honom och släpa med honom hem till dig. OK? Love hun

2010-11-24 @ 12:46:42
Postat av: Pernilla

Maria!

Helt otroligt, tänk att du är där nu. Du får lova att ha så roligt, det ska bli roligt följa dig i bloggen. Kramar från oss här hemma!

2010-11-24 @ 15:08:15
Postat av: Linn

Ja... din mammas oro att du skulle sova ifrån planet var ju befogad. (Säger man så :S jag tror det iaf)

aja, skönt du är framme. Var orolig att planet skulle krascha. Men nu kan man ju slappna av. Lite iaf. Akta dig för alla maneter, och hajar. Och ät inga nötter kom ihåg det. Följ inte med några farliga personer heller, även om de verkar ofarliga först. Glöm inte solkrämen så du inte får brännskador. Okej, fortsätter oroa mig en stund till.

2010-11-24 @ 15:54:40
Postat av: Maria

Svar Pernilla: Det är helt fantastiskt att äntligen vara här! Hoppas du har det bra i snön och att hjulen rullar på bra. Vi ses snart igen!



Linn: Oroa dig inte, hem kommer jag alltid. Haha det med nötterna är redan för sent, men jag lever än i alla fall. Tar det lugnt på den fronten.

2010-11-25 @ 09:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0