Fjällhalsen och snö?

Eftersom jag nu köpt en ny kamera så ville jag i väg och fotografera lite, någon annanstans än hemmavid. Därför tog jag mig en tur till Bydalen och fjällhalsen. På vägen upp mot Bydalen möttes vi av snö efter vägen och ju längre upp vi kom desto mer snö blev det. Sommardäck på bilen gjorde att hastigheten sänktes något. Vi åkte i alla fall upp till fjällhalsen där vi tog vårt pick och pack (det vill säga fikat och extra kläder) och gick uppåt, där skidleden går på vintern. Kul med snö, dock endast i fjällen! Hemma kan den gärna få dröja ett tag.

Fotograferade en hel del, Nöjd! Vi hittade ett ställe i en liten skogsdunge där vi fikade. Varm oboy och kakor.
Gick en sväng till, molnen blev tätare och det började snöa, MYCKET. Blev inte kvar så länge efter det.





Ikväll är det spel och vinkväll med vänner!

Just det, igår försökte jag buda hem en polaroidkamera med tillhörande väska(sjukt snygg väska) på tradera, dock forlorade jag budgivningen i sista minuten - som vanligt kanske. Det kommer andra chanser.

Adjö

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh shit, jag trodde aldrig jag skulle säga det här, men fan vad fint med snö: Jag saknar det nästan :O Vi har bara regn här än så länge..

2010-10-21 @ 18:44:09
URL: http://frankigor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0