hemma HEMMA

Yes box, jag är hemma i Dvärsätt, ensam i huset. Jag är ledig i dag, skulle nog egentligen inte varit det. Men eftersom min far frågade så snällt i går om jag kunde vara här hela dagen i dag eftersom det skulle komma en gubbe som skulle sätta in nya fönster på hela nedervåningen. Anledningen till att någon måste vara hemma är väl för att det kan behövas ett handtag och någon som visar vilka fönster som ska bytas och kanske som en säkerhetsåtgärd, vad vet jag, här sitter jag i alla fall. Min käre far släppte bomben om att han skulle komma klockan åtta på morgonen först efter jag svarat att jag kunde ta dagen ledigt och spendera hemma.

Så bara för att jag är ledig så har jag ändå varit uppe sen sju, skönt antar jag. Jag har fått en del gjort, installerat några program på datorn, ansökt om visum, gjort en pärm för att organisera mina papper, gjort backup på Eurotripbilderna, läst en del också vidare.
Men tiden går fort...
Jag köpte en ny kamera i går, den tänker jag gå ut och mixtra med en stund nu, sedan hoppas jag på besök. I kväll ska jag gå på tortyrpasset på friskis, känns lovande, träningsvärken som kommer uppenbara sig rejält på torsdag känns riktigt lockande, jag kommer vara nöjd efter kvällens träning med andra ord. Det är skönt att svettas och bara plåga sig själv in i det sista i en och en halv timme. Refreshing är nog rätt ord.

Adjö nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0