PRAG

Vi anlande hit i fredags mitt pa dagen, trotta efter tag hela natten. Linn var trots allt nastan dod, jag tog en dusch var aterstalld sedan. Anyway. Det regnar har, vilket suger, vem tankte pa varma klader nar vi packade. Ett par jeans, tva langarmade och en jacka. Det gar val an anda. Vi har gatt runt med plastpasar i Conversen idag eftersom de inte torkat efter garkvallens promenad genom stan som blev lite langre an planerat da vi virrade bort oss. Var ute och kakade och drack ol pa en inhemsk pub igar med tva tjejer fran Gavle, olen kostade bara 12 kronor, helt sjukt!

Linn har haft panik flera ganger over sin mobil som kranglar, hon ar besatt av den. Men som den hjaltinna jag ar sa har jag fixat det bada gangerna. Det ar i och for sig skont att ha i alla fall EN mobil som funkar, min la ju av redan forsta dagen i Venedig.

Prag ar vackert, otroliga byggnader, gott ol, mysiga pubar ocksa vidare. Dock forstor regnet massor, fuck, allt ar blott, skorna ar blota, jeansen ar blota, jackan ar blot, vart basta inkop har har varit i ett paraply. Det tar flera ar for kladerna att torka pa vart fuktiga rum ocksa.

I dag besokte vi ett fd. koncentrationslager Theresienstadt (Terezin) 5 mil norr om Prag, var intressant att se, skams lite nar man klagar pa smasaker hela tiden. Gick omkring i den lilla borgen dar de politiska fangarna holl fangna, sedan akte vi till Gettot dar judarna var fangna, det var som en liten stad. Var ett museum ocksa som vi var pa. Aven fast jag garna legat i sangen hela dagen pga vadret sa var det verkligen vart att aka dit.

Nar vi kom tillbaka till Prag at vi kinamat och sedan varm choklad, det lattade upp stamningen rejalt aven regnet hade avtagit nar vi kom ut pa gatan igen. Grymt!

I morgon aker vi till Munchen och oktoberfest i tva dagar, ska bli kul! Sista dagarna nu, pa onsdag kvall borjar vi den langa resan hemmat, beraknas vara hemma pa fredag morgon.

Ikvall blir det lugnt, nagon slags middag pa nagon mysig pub i narheten ar nog planen.

Kommentarer
Postat av: Louise

Yo ! Jag har äntligen hittat din blogg!(alla mina sparade hemsidor försvann av någon anledning..)



Fan vad kul ni verkar ha haft det! Tack för vykortet, det gjorde min dag haha :)

Kom och hälsa på mig någon dag, följ typ med maja i november vettja! ^^

<3

2010-09-27 @ 13:28:56
URL: http://frankigor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0