Back on track

Jag insåg för några sekunder sen att sist jag skrev i denna blogg var den 21:a januari detta år, det vill säga ca 3 månader sen. Men nu alla kära trogna (läs noll) läsare är jag tillbaka. Ni som känner mig dvs ni som läser denna blogg vet ju vad jag varit med om, vad jag gjort med mera. Jag tänker därför inte sammanfatta de tre månader som gått mer än i punktform.
Jag befann mig då i Öknen mitt i Australien i hettan, svetten rann och den fortsatte rinna hela den veckan i hettan.

Runt den 20e Januari:
- Kings Canyon, Kata Tjuta och självaste Ayers Rock det var vad vi hade i öknen att göra egentligen.
- Övernattning på Mc Donalds, intressant och minst sagt flummig natt.
- Hervey Bay - working for free accommodation.
- Fraser Island - största ön gjord av bara sand.
- Bundaberg - rensade tomatplantor och var allmänt deprimerad och ångestladdad, drog snabbt.
- Brisbane, sov i ett rum med 30 pers i en vecka, chillade sönder och cravade Frappe från starbucks, städade några hus för lite extra cash, hängde med sköna människor.
- BYRON BAY! Fest, fest, fest, fest, fest, alkohol, alkohol, alkohol, alkohol, alkohol, alkohol, SKÖNT FOLK! En vecka!
- Separation från Elin (Steve) Thool i slutet på februari.
- Åter till Sydney, häng med GezzaBor, inbjudna till horklubb, chill och catching up med Elin K
- Avfärd mot Auckland - NYA ZEALAND
- Häng med trevlig britt som pluggade Svenska, glosläsning och annat kul, beachhäng också.
- Malin anlände, CATCHING UP!
- Flying Kiwi bus tour 27 dagar, campande, runt både Norra och Södra ön
- Whitewater rafting, Dolphin swim, Routeburn track, Milford sound, Queenstown, Skydive m.m.
- Separation från Malin och nya vänner
- Auckland igen, cathing up med Elin (Steve) Thool
- Mot Bali
- Bali, färsk juice, färsk frukt, chill efter en intensiv månad i NZ
- Kuta, stress, försäljare och fy fan vilken smutsig strand.
- Gili Trawangan, paradisö, 9 km, varmt, turkost vatten, sol och bad, snorkling, Svenskar överallt och bion på kvällarna!
- Ubud, sunkigt men billigt homestay, madrass på golvet, delade rum med en skotsk tjej,
- Ubud - konstens stad, vackra hantverk överallt, silver, batik, leksaker m.m. Underbar marknad där jag kunde spendera timmar.
- Monkeyforest, galna apor som bits, söta apor som lekte, mysigt. Risterass, REGN!
- Kuta igen - solning in i det sista
- Hemfärd, Qatar airways - LYX! Spenderade sista pengarna på taxfree.
- Stockholm, övernattning hos Steve'o
- Stockholm på hotell, träffade mamma och pappa och storebror, hela helgen i huvudstaden.
- HEMFÄRD på riktigt, hem till Östersund och Dvärsätt, överaskade lil'sis halvtolv på kvällen

För bilder från denna fantastiska resa så kolla på facebook.

Så där ja, Det blev kort och enkelt.
Jag har nu varit hemma i drygt en vecka, jag har hunnit träffat de flesta av mina nära och kära! Det var skönt att komma hem, samtidigt som jag saknar allt så otroligt mycket. Man sitter på facebook och ser alla som fortfarande är ute och reser och själv är jag hemma igen som om ingenting har hänt. Allt är precis som vanligt. Jag visste att jag skulle känna så här men allt måste väl ha ett slut. Hursomhelst var pengarna FINITO! Jag började jobba förra veckan, åter som personlig assistent, perfekt att jag fick komma tillbaka på en gång. Våren är helt underbar, vädret har strålat sen jag kom hem, jag har hunnit varit till fjällen två gånger för lite skidåkning, firat påsk, röjt igenom mitt rum m.m.

Nu har jag börjat planera inför nästa resa - i augusti ska jag och far min åka till Peking och sedan åka transibiriska järnvägen till Moskva och vidare till St. Petersburg med några stopp i Mongoliet och Ryssland. Jag är så inspirerad av världen, Kanada och Usa är nästa mål tror jag.

Adjö då.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0