Öken

Den sista veckan har varit minst sagt - mycket! Sen jag kom tillbaka till Gerringong från mitt resande har det varit massor, barnvaktat fyra dagar, surpriseparty för Elin, bal, BBQ, Berry, packning, planering, bokningar, ansökning till universitet och fixat alla arbetsprover, utgång i Wollongong m.m.
Det var sammanfattningen, nu kommer lite detaljer.
Surpriseparty för Elin: Hon fyller 22 nästa vecka och ingen av oss Svenska skulle vara kvar då, alltså hade vi festen två veckor tidigt. Vilken jäkla fest sen. Från 11åringar till 45åringar. BBQ hade vi, tårtor som vi hade bakat, sen kom didjeredoon fram, massor med vin också förstås, alla satt runt elden tills det blev kallt, spelades gitarr och dejeridoo. När det blev kallars gick vi in, då började dansandet, dansades på bord, hittade utklädningslådan och helt plötsligt hade alla klätt ut sig. CRAZY. Min kväll slutade i soffan med en svart afroperuk på mig.

Bal- att uppklädda i fina klänningar och kostymer, jäklar vilken fest. Fylla återigen... Ashleigh fick sitt knä ur led då en tjock kvinna ramlade över henne. Dans och massa kul!

Utgång i Wollongong, i onsdags. En utekväll på en gayklubb, haha det var människor som dansade i burar och runt strippstänger. HAHA!! Var svettigt så lite nu och då sprang jag till fläkten och bara njöt. Vi åkte hem vid halvtre, i Gerringong spöregnade det, några vägar hade blivit översvämmade, men vi klarade oss bra. Hemma strax efter tre. Tog en dusch och packade det sista, klockan fem skulle jag och Elin T med tåg till Sydney, vi gick aldrig och la oss. Det blev en tung natt. Lite sömn på tåget dock.
Flög från Sydney till Alice Springs i går, där vi befinner oss nu, mitt i Australien och det är ca 40 grader hett. Flygresan tog två och en halv timme, sov mest hela tiden. Tyckte synd om tjejen som satt vi fönstret innanför oss eftersom vi sov och hon inte kunde gå på toa... när vi väl vaknade så skyndade hon sig att resa sig.

Dagen igår spenderades mest i poolen, träffade några sköna tyskar som vi hängde, somnade tidigt och sov oavbrutet i nästan tolv timmar - ovanligt för mig. I dag har vi ingen plan än, planera den kommande veckan tror jag. På tisdag ska vi åka till Uluru (Ayers rock) och några andra fina ställen. Känns spännande!

Adjö då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0